استاندار یزد در جشنواره تعاونی های برتر استان:

اجرای طرح مسكن مهر، نشان دهنده نقش بی بدیل تعاون در استان است

با حضور استاندار یزد از تعاونی های برتر در استان تجلیل شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا فلاح زاده در پنجمین جشنواره تعاونی های برتر استان كه در سالن یاقوت مجتمع فرهنگیان برگزار شد با اشاره به نظام های مختلف اقتصادی در دنیا، به نظام اقتصاد اسلامی پرداخت و گفت: نگاه اسلام به اقتصاد، نگاه كلان حاكمیتی و نگاه اجرایی به بخش خصوصی است.
وی ادامه داد: اسلام به مالكیت شخصی احترام گذاشته و به رونق اقتصادی توسط همه افراد جامعه توجه ویژه دارد.
فلاح زاده با اشاره به توجه اسلام به روح تعاون و همكاری اظهار داشت: تعاون موجب به كارگیریها همه توانمندی ها و قابلیتها خواهد شد. وی با تاكید بر ترویج فرهنگ تعاون در جامعه خاطرنشان كرد: تعاون از ایجاد اقتصاد انحصاری و فاصله طبقاتی جلوگیری به عمل می آورد.
استاندار یزد با اشاره به سیاستهای اصل 44 قانون اساسی در خصوص بخش تعاون گفت: ایجاد تعاونی برای افراد بیكار و تجمیع سرمایه های سرگردان، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، تشكیل بانك توسعه تعاون و... از جمله تدابیر اندیشیده شده در این سیاست گذاری می باشد.
وی همچنین با اشاره به نقش تعاونی در برنامه چهارم توسعه افزود: تشكیل و راه اندازی بیش از 71 هزار تعاونی و ایجاد بیش از 600 هزار فرصت شغلی از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.
استاندار یزد موقعیت خوب جغرافیایی استان، فراهم بودن زیرساختها، وجود نیروی انسانی مستعد، توانمند و دوراندیش، وجود واحدهای موفق در حوزه های مختلف و وجود مدیریت و كاركنان خوب در بخش تعاون را از جمله فرصتها و نكات قوت استان یزد در حوزه تعاون برشمرد. وی ایجاد مسكن مهر را نشان دهنده نقش بی بدیل تعاون در استان دانست.
وی همچنین عدم فرهنگسازی در جامعه برای اقتصاد تعاونی، كمبود نیروی متخصص برای راه اندازی تعاونی ها و كمبود سرمایه و ضعف بنیه مالی اقشار متوسط و دهك های پایین را از جمله مسائل پیش روی بخش تعاون دانست.
استاندار یزد در پایان ضمن تبریك هفته تعاون، از خدمات و تلاشهای همه دست اندركاران بخش تعاون قدردانی كرد.
در ابتدای این مراسم مدیركل تعاون استان به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته به منظور انتخاب تعاونی های برتر در استان پرداخت.
گفتنی است در این مراسم از تعاونی های برتر استان در بخش های مختلف تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا